تاپ زبان: آزمون UTEPT ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه تهران و چند دانشگاه دیگر از جمله دانشگاه خوارزمی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مازندران و… است که در سال تقریبا ۶ نوبت برگزار می شود. مدرک این آزمون برای دانشجویان مقطع دکتری اجباری می باشد و در صورت نداشتن این مدرک قادر به شرکت در آزمون جامع نیستند. 

ساختار آزمون UTEPT دانشگاه تهران

سوالات واژگان سوالات گرامر سوالات درک مطلب و کلوزتست
35 سوال 30 سوال 35 سوال
آزمون زبان دانشگاه تهران شامل ۱۰۰ سوال چهار گزینه ای است که از سه بخش ساختار یا گرامر زبان انگلیسی، واژگان زبان انگلیسی و درک مطلب یا ریدینگ زبان انگلیسی تشکیل شده است.

داوطلبان متقاضی آزمون UTEPT فقط ۱۰۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به سوالات آزمون دارند. از ۱۰۰ سوال آزمون معمولا ۳۰ سوال از قسمت گرامر، ۳۵ سوال از قسمت واژگان، 20 پرسش نیز از قسمت درک متن یا ریدینگ و ۱۵ سوال نیز بصورت متن کلوزتست مطرح می شود.

نکته: این آزمون نمره منفی ندارد.

منابع آزمون زبان دانشگاه تهران (UTEPT)

منابع اعلام شده توسط سامانه آزمون زبان دانشگاه تهران، منابع آزمون های تافل می باشد. از منابع انگلیسی این آزمون می توان کتاب TOEFL Longman، کتاب گرامر TOEFL Grammar Flash، کتاب TOEFL Reading Flash، کتاب واژگان ۵۰۴، کتاب واژگان Essential TOEFL Words را نام برد.

منابع فارسی آزمون تافل دانشگاه تهران

بدون شک مطالعه منابع زبان اصلی دردسرهای خاص خود را دارد و کار ساده ای نیست و بهتر است داوطلبان آزمون از منابع جایگزین استفاده نمایند. در ادامه این مطلب به معرفی کامل ترین و بروزترین منابع فارسی موجود در کشور برای آمادگی شرکت در آزمون تافل دانشگاه تهران خواهیم پرداخت.

پس اگر شما هم دغدغه قبولی در این امتحان را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

همانطور که در قسمت ساختار آزمون بیان کردیم، آزمون زبان UTEPT از سه بخش واژگان، گرامر و درک مطلب تشکیل شده است. بنابراین شما باید برای هر سه بخش خود را آماده نمایید.

 

کتاب Fast Vocab برای قسمت واژگان

این کتاب مجموعه‌ای از لغات مهم دوره دبیرستان، لغات مهم کتاب‌ هایی چون 504 واژه، واژگان ضروری تافل Essential Words for TOEFL و 1100 واژه بارونز است که با استفاده از روش ابداعی و بی‌ نظیر ارایۀ لغات در کنار مترادف‌ های آنها و با وسواسی خاص و به سبکی آکادمیک به ترتیب ساده به دشوار، آماده گردیده است.

این کتاب شامل 60 درس و هر درس نیز 12 لغت اصلی دارد. برای هر لغت چندین مترادف مهم و پرکاربرد بهمراه مثال و ترجمه فارسی آورده شده است. شما برای مطالعه کامل این کتاب به روزی 1 تا 2 ساعت زمان در مدت 40 روز نیاز دارید.

یعنی بطور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، Fast Vocab چکیده ای جامع از چندین کتاب مهم و مرجع واژگان است که می توانید با تکیه بر آن در کوتاه ترین زمان ممکن خود را برای آزمون آماده کنید و به بخش زیادی از سوالات واژگان جواب دهید.

بنابراین نیازی نیست برای یادگیری لغت چندین منبع را مطالعه کنید و فقط کافیست کتاب واژگان جامع Fast Vocab را مطالعه نمایید.

برای آشنایی بیشتر با کتاب Fast Vocab استاد مهرداد زنگیه وندی و دانلود یک فصل رایگان کتاب کلیک کنید.

کتاب گرامر جامع آزمون های زبان Fast Grammar

گرامر آزمون ای پی تی

اگر بگوییم برترین کتاب گرامر آزمون های زبان در ایران، Fast Grammar است اصلا اغراق نکرده‌ایم! به احتمال زیاد یا این کتاب را دارید و یا در دست دوستان تان آن را دیده‌اید. فست گرامر در سال 97 بعنوان پرفروش ترین کتاب گرامر ایران توسط انتشارات جنگل انتخاب شد.

این کتاب با تشریح و توضیح مهارت‌ های گرامری لازم برای آزمون های زبان دکتری در ایران به زبان ساده و همراه با مثال های فراوان و مرتبط با هر مبحث توانسته جایگاه خود را در بین داوطلبان آزمون تثبیت کند.

توضیحات کتاب به زبان فارسی است و مباحث تقریبا از صفر شروع شده‌اند و شما را تا سطح بالایی از یادگیری گرامر انگلیسی می رساند. در کنار توضیحات هر مبحث تست های مرتبط با آن از آزمون های مختلف آورده شده است تا شما با نحوه تست دهی از آن مبحث نیز آشنا شوید.

همچنین در انتهای کتاب نیز سوالات آزمون های زبان دکتری تا آخرین دوره با پاسخ های مگاتشریحی آورده شده است و شما مرجعی کامل را برای آموزش گرامر در اختیار خواهید داشت. 

برای دانلود یک فصل رایگان از فست گرامر کلیک کنید.

کتاب درک مطلب جامع آزمون های زبان Fast Reading

برای بخش ریدینگ آزمون نیز می توانید از کتاب بسیار کم حجم فست ریدینگ استفاده نمایید. این کتاب مهارت های لازم برای کسب بهترین نتیجه از سوالات درک مطلب را در تنها 70 صفحه و آن هم به زبان فارسی آموزش می دهد.

همچنین در پایان هر درس و در انتهای کتاب نیز نمونه سوالات ریدینگ با پاسخ تشریحی و ترجمه فارسی برای داوطلبان آزمون های زبان دکتری آماده شده است.

برای دانلود یک فصل رایگان از فست ریدینگ کلیک کنید.

کتاب بانک سوالات آزمون های زبان دکتری با پاسخ تشریحی

بعد از یادگیری مباحث مختلف یک آزمون بهترین راهکار برای کسب آمادگی بیشتر، کار کردن نمونه سوالات آن آزمون است. در کتاب بانک سوالات آزمون آزمون های زبان دکتری با پاسخ تشریحی مجموعه سؤالات ادوار گذشته آزمون های مختلف زبان دکتری از سال ۹۶ تا ۹۸ با پاسخ مگاتشریحی گردآوری شده است. 

در پاسخ تشریحی به سؤالات کتاب از نکات ارائه‌ شده در کتاب‌های Fast Grammar گرامر جامع آزمون‌های زبان، Fast Vocab (واژگان جامع) و Fast Reading درک مطلب جامع آزمون‌های زبان دکتری استفاده شده است تا شما بتوانید نکات هر مبحث را مرور کنید.

برای دانلود یک فصل رایگان کتاب کلیک کنید.

 

راهنمای ثبت نام آزمون UTEPT دانشگاه تهران

برای ثبت نام در آزمون زبان دکتری دانشگاه تهران بایستی با مراجعه به سامانه آزمون زبان دانشگاه تهران به نشانی ltc.ut.ac.ir در قسمت ثبت نام اقدام به شرکت در این آزمون نمایید. هزینه شرکت در آزمون در حال حاضر ۱۵۰ هزار تومان می باشد.

سوالات متداول

1. ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران چه زمانی شروع می شود؟

معمولا حدود یک ماه پیش از برگزاری آزمون زبان دانشگاه تهران، ثبت نام آن شروع می شود.

۲. چکار کنیم در آزمون قبول شویم؟

پیشنهاد ما به شما مطالعه نمونه کتاب های فست و بررسی میزان جامعمیت و بروز بودن آنهاست. این اطمینان را به شما می دهیم هیچ نکته ای در آزمون وجود ندارد که توضیح آن را در این مجموعه پیدا نکنید.

3. آزمون زبان دانشگاه تهران چند نوبت در سال برگزار می شود؟

مرکز آزمون زبان دانشگاه تهران این آزمون را معمولا 6 بار در سال برگزار می کند.

منبع اصلی مقاله: فست زبان – همه چیز درمورد آزمون UTEPT (آزمون زبان دکتری دانشگاه تهران)

5/5 - (1 امتیاز)