اگر شما هم دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه تهران باشید حتما تا حالا اسم آزمون UTEPT به گوشتون خورده. در این مطلب قصد دارم شما را با این آزمون آشنا کنم.

UTEPT – آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران

آزمون زبان دانشگاه تهران که به اختصار اون رو UTEPT هم می نامند یک آزمون زبان در سطح تافل است که هر دانشجوی مقطع دکتری این دانشگاه موظف به شرکت در آن و کسب نمره قبولی می باشد.

ساختار آزمون utept

این آزمون همانند دیگر آزمون های زبان دکتری که در ایران برگزار می شوند ۱۰۰ سوال چهار گزینه ای از مباحث گرامر یا دستور زبان انگلیسی، واژگان انگلیسی و درک مطلب یا ریدینگ می باشد و سطح آزمون هم در حد آزمون های تافل کاغذی است.

utept نمره منفی ندارد

بله یک ویژگی خوبی که آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران مثل دیگر آزمون های زبان دکتری داره اینه که نمره منفی ندارد و شما با خیال راحت میتونید سوالاتی رو که کمی شک دارید و پاسخ رو 50 50 پیدا کردین انتخاب کنید.

منابع آزمون تافل دانشگاه تهران چی هستند؟

اگر قصدتون اینه فقط یکی دو بار در این آزمون شرکت کنید، بهترین و کامل ترین منابعی که میتونید مطالعه کنید منابع فست انتشارات جنگل هست که تالیف آقای مهرداد زنگیه وندی هستند.

اما چرا منابع فست زبان

بهترین ویژگی که این منابع دارند جامع بودن و کم حجم بودن شون هست. یعنی شما با یک کتاب چند صد صفحه ای مواجه نیستید بلکه فقط کافیه روزی 1 تا 2 ساعت در روز وقت بذارید و اونها رو مطالعه کنید اونوقت خواهید دید که در مدت زمان حدود ۴ تا ۵ هفته ای سطح زبان تون چقدر تغییر کرده و چقدر تست ها رو خوب میزنید.

بروز بودن منابع

یکی دیگه از ویژگی های منحصربفرد منابع Fast انتشارات جنگل اینه که این کتاب ها هر چند ماه یکبار تجدید چاپ میشن و مطالب (در صورت نیاز) و سوالات شون بروز میشن. بنابراین شما با یک منبع بروز سر و کار دارید نه یک کتاب که مربوط به چندین سال قبل هست.

قیمت مناسب این منابع

یکی از مزیت های یک منبع خوب قیمت مناسبش هست. متاسفانه با اوضاع وخیم بازار چاپ برخی کتاب تا چند صد هزار تومان هم قیمت می خورند. اما این منابع قیمت بسیار مناسب دارند و شما در هر سطح مالی که باشید می توانید براحتی آنها را تهیه کنید.

برای خرید بسته کامل آزمون UTEPT دانشگاه تهران با ارسال رایگان کلیک کنید 

این آزمون چند وقت یکبار برگزار می شود؟

این آزمون تقریبا هر 2 ماه یکبار برگزار می شود و برای شرکت در اون اول باید در سامانه این آزمون به نشانی ltc.ut.ac.ir ثبت نام کنید.

5/5 - (2 امتیاز)